יום ראשון, 20 ביולי 2014

מהי פטרת ציפורניים?


פטרת הציפורניים או בשמה המדעי (Onychomycosis) היא זיהום פטרייתי של הציפורניים הפוגע באחת או יותר מכלל הציפורניים ושכיח יותר בכפות הרגליים. במעל 80% מהמקרים, הזיהום מקורו בסדקים ועיוות של העור מתחת לציפורן ובחלוף הזמן הפטרת מגיעה אל הציפורניים ומתחילה לקונן בציפורן עצמה. עיקרון חשוב מאוד במרפאות לב מדיקל הוא זיהוי שורש הבעיה של הפטרת ומיצוי הטיפול באופן שורשי. ישנם סיבות רבות מדוע יכולה להופיע פטרת הציפורניים, החל מנעליים לא מתאימות להליכה (כל נעל העשויה מפלסטיק) וכל נעל או גרב המעודדים לחות וזיעה, מחלת סוכרת וזיהום בקטריאלי ממקור זר.

מהם הגורמים לפטרת ציפורניים?

פטרת הציפורניים נפוצה יותר בכפות הרגליים בשל העובדה שהן "מספקות" סביבת גידול מיטבית המשלבת לחות, חמימות, חושך, חוסר אוורור ומכיוון שזרימת הדם באזור זה חלשה יותר, גם המערכת החיסונית מתקשה יותר "להילחם" שם בזיהום הפטרייתי.

ישנם מספר גורמים המגבירים את הסיכון לפטרת הציפורניים:
נעלי הליכה לא נוחות אשר פוגעות בציפורן בצורה טראומטית. בזמן הליכות או ספורט מסויים, נעלי פלסטיק וגרבי ניילון המגבירים את הלחות והזיעה בתוך הנעל.
נזק קבוע לציפורן או לעור.
בריאות לקויה או מצב בריאותי לקוי כמו סוכרת או פסוריאזיס 

פטרת, פטרת ציפורניים, פטרת צפורניים , פטרת ציפורניים טיפול בבית
מהם סוגי פטרת הציפורניים:

קיימים כ 100 אלף סוגי פטריות בעור ובציפורניים בגוף האדם. בכף הרגל אפשר לחלק את הפטריות לשני סוגים עיקריים:

פטרת זיהומית חיידקית

פטרת פסיבית (לא חיידקית) קל מאד להבדיל בין שני הסוגים של פטרת ציפורניים. בפטרת חיידקית לרוב, הציפורניים נעשות צהובות ומתעבות ומשנות צורה. אם נסתכל לעור של אותה כף רגל נמצא מיד את הסיבה. עור כף הרגל מגורה, אדום, מתקלף ולפעמים גם מגרד בין האצבעות.

פטרת העור פשוט מטפסת מכף הרגל לציפורניים. פטרת זו יכולה להתקיים רק ברגל אחת שנים רבות ולא לעבור לרגל השנייה. הטיפול חייב להתמקד גם בעור וגם בציפורניים והוא יכול להיות ארוך יותר, אבל בטיפול נכון ההצלחה היא 100%.

הפטרת הפסיבית (פטרת ציפורניים) מופיעה תמיד ממכות שהציפורן מקבלת. בצד הבוהן למשל יכולים לראות שהנעל לוחצת בזמן ההליכה או בעת ביצוע פעולת ספורט מסוימת, ברגע שהציפורן מתחילה להיות פטרייתית. אצל הכדורגלנים למשל תמיד הציפורן ברגל הבועטת בכדור תהיה פטרייתית. הפטרייה הזו חיה רק מחבלות ומכות, היא לא חיידקית ולא מתפשטת לשאר הציפורניים.

איך תדעו לזהות האם אתם סובלים מפטרת ציפורניים?

פטרת הציפורניים מתחילה לרוב מפטרת שהחלה בכף הרגל והתפשטה. הציפורניים הנגועות בפטרת הן לרוב צהובות מעובות ומתפוררות בחלקן החיצוני. פטרת ציפורניים מהווה בעיקר בעיה קוסמטית אך עלולה גם לגרום לכאב, גירוד בלתי פוסק, קשיים בהנעלה, דימוי גוף שלילי, וכמקור ראשוני לזיהום פטרייתי או בקטריאלי של הרגל.

מקור: http://www.medical-pedicure.co.il/%D7%A4%D7%98%D7%A8%D7%AA_%D7%A6%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9D.html

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה