יום ראשון, 20 ביולי 2014

סובלים מפטרת ציפורניים



פטרת הציפורניים היא זיהום פטרייתי המופיע מתחת לציפורניים ושכיח מאוד בעולם. אין כמעט אדם שלא סבל במהלך חייו מפטרת, שמופיעה במקרים רבים בציפורניים וגורמת לכאב ולאי נעימות.
בדרך כלל, הפטרת מתבטאת לראשונה על ידי נקודה צהובה או לבנה המופיעה מתחת לקצה הציפורן.
הפטרת יכולה להופיע בציפורני הידיים, וכמו כן גם בציפורני הרגליים ולאחר ההופעה הראשונית, התהליך מתפשט פנימה וגורם להופעת פטרת במקומות פנימיים יותר בתוך הציפורן. כתוצאה, הציפורניים משנות את הצבע שלהן, עלולות להתעבות או להתחיל להתפרק בקצוות.


פטרת הציפורניים היא מצב כרוני, הקשה ביותר לטיפול. לרוע מזלם של הסובלים מפטריות בציפורניים, גם לאחר ריפוי מלא הבעיה יכולה לחזור, ולהפריע מאוד לאסתטיקה ולתפקוד היום יומי בגלל הכאב הרב.

סימני פטרת הציפורניים

פטרת הציפורניים מתבטאת במגוון צורות, בהתאם לאדם, לסוג הפטרייה שתוקפת ולקצב התקדמות המחלה. ולכן, אצל כל אחד פטרת הציפורניים יכולה להתבטא בצורה קצת שונה, אך יש הרבה מן המשותף לכל הסובלים מהפטרת.
פטרת הציפורניים מתבטאת באחד או יותר מהסימנים הבאים: ציפורניים עבות, קצוות מתפרקים, קצה מעוות של הציפורן, שינויים בצבע ובברק של הציפורן או השחרה של אזור הציפורניים.
כל הסימפטומים האלה מאפיינים אנשים הסובלים מפטרת הציפורניים, וכאמור לא תמיד כולם מתבטאים, ולעתים קרובות מופיע רק סימן אחד.
כאשר המצב מחמיר, הציפורן עלולה להתנתק ממקומה ולגרום לסבל רב. כמו כן, לעתים על רקע התפתחות הפטרת מתפתח כאב המלווה בריח רע מאוד.

פטרת, פטרת ציפורניים, פטרת צפורניים , פטרת ציפורניים טיפול בבית 

הגורמים לפטרת הציפורניים

ברוב המקרים, הפטרת מופיעה לאחר זיהום בפטרייה ממשפחת ה-Dermatophytes – פטריות העור.
כמו כן, גם שמרים ועובשים עלולים לגרום לפטרת הציפורניים, אך מקרים אלה שכיחים פחות ומופיעים בתדירות נמוכה ביותר.
הזיהום הפטרייתי מתפתח בדרך כלל על רקע היגיינה לא טובה, שמספקת לפטריות מצע גידול נוח ועשיר בנוטריינטים.
המצב נפוץ מאוד אצל חיילים, ילדים או אנשים אחרים שלא מקפידים על נקיון ולכן מועדים לפתח את הפטרת. לאחר שהפטרייה התיישבה באזור הציפורניים, היא מתחילה להתרבות, ולאט לאט הפטרת מתפשטת ופוגעת באזורי ציפורניים נרחבים.
ברוב המקרים, הפטרת מופיעה בציפורניים של כף הרגל, שם הפטריות נהנות מתנאי מחייה אופטימליים. אזור אצבעות הרגליים מתאפיין בלחות, חמימות וחושך, המספקים לפטריות תנאים מצויינים.
כמו כן, באזור זה אספקת הדם היא בדרך כלל נמוכה יותר (מאשר בכפות הידיים), ולכן לא מתקיימת שם תגובה חיסונים נאותה, שעוצרת את הפטריות בזמן

מקור: http://www.proaging.co.il/node/597

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה